CRM Yazılımı Nedir? En İyi CRM Programı Hangisidir? | Kobikom A.Ş. | KobiKom A.Ş.

CRM Yazılımı Nedir? En İyi CRM Programı Hangisidir?

CRM Yazılımı Nedir? En İyi CRM Programı Hangisidir?


CRM diğer bir deyişle Müşteri İlişkileri Yönetimi en basit tanımıyla müşteriler ile olan ilişkileri yöneten bir yazılım sistemi olarak ifade edilebilir. CRM sistemi yalnızca bir çözüm olmanın çok ötesinde olup müşteri ilişkilerinin etkili bir şekilde yönetilmesini, analiz edilmesini ve iyileştirilmesini sağlamak için her adımı destekleyen bir özelliğe sahiptir. 


CRM yazılımı, mevcut ve potansiyel müşterilerin tanınması, gereksinimlerinin ve beklentilerinin bilinmesi ve bu doğrultuda ürünler geliştirilip doğru zamanda, müşteriye sunulması için gerekli altyapıyı hazırlayan bir sistem olma özelliğine sahiptir. CRM’in başlıca görevlerinden biri müşterilerin kim olduğunun, ne istediğinin, süregelen etkileşimlerin ve gelecekteki olası müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanabileceğinin bilinmesini sağlamaktır. Bunun yanı sıra müşteri yolculuğunun her bir adımında veriye dayanan ve kusursuz müşteri deneyimleri sunarak müşterilerle güçlü, sadık ve üretken ilişkiler geliştirmeye katkıda bulunmaktadır.


CRM Yazılımının Amacı Nedir?


CRM yazılımları temelde müşteri kazanımının ve sadakatinin iyileştirilmesine odaklanır. Bu aslında müşteri ilişkileri stratejilerinin özü olarak da ifade edilebilir. Müşteri kazanımının ve müşteri elde tutma oranının artırılması genellikle müşterilerin yeniden gelmesini sağlayan deneyimler yaşatılması yoluyla başarılabilir.  CRM ise hem araç hem de strateji olarak bu deneyimler hakkında bilgiler sunmaktadır.


CRM yazılımları;


  • Müşteri ilişkilerinin mümkün olan en sağlıklı şekilde yönetilmesini,

  • Müşteri memnuniyetinin olabildiğince  üst seviyeye taşınmasını,

  • Yeni müşterilerin kazanılmasını,

  • Mevcut müşterilerin elde tutulmasını,

  • Müşteri sadakatinin oluşturulmasını,

  • Şirket içi ekip çalışmalarının güçlendirilmesini ve iş verimliliğinin artırılmasını,

  • Pazarlama faaliyetlerinin en verimli olacak şekilde organize edilmesini,

  • Müşterilerin ve potansiyel müşterilerin segmentasyonlara ayrılmasını,

  • Müşteri grupları için karlılık modelleri oluşturulmasını,

  • Müşteri bilgileri için veri tabanı oluşturulup verilerin anlık olarak güncellenmesinin sağlanmasını,

  • Her bir müşteri özelinde farklı yaklaşımların benimsenmesini,

  • Satış faaliyetlerinin planlanmasını ve yönetilmesini,

  • Satış süreci içerisinde karşılaşılan fırsatların takibinin ve yönlendirmesinin planlanması için etkili bir mekanizma oluşturulmasını,

  • Tekliflerin hazırlanmasını ve takip sürecinin daha kolay bir hale getirilmesini,

  • Her müşteri için özel ve kişiselleştirilmiş teklifler sunulmasını,

  • Satış ekibinin verimliliğinin mümkün olan en üst seviyeye taşınmasını,

  • İşletme ve müşteri arasındaki bağlantı noktalarının takip edilmesini,

  • Düzenli olarak veri girişinin sağlanmasını,

  • Otomatik veri girişi ile iş süreçlerinin hızlandırılmasını,

  • Olası sorunlara anında müdahale etme imkanının sunulmasını,

  • Müşterilerin isteklerine ve şikayetlerine hızlı bir şekilde cevap verilebilmesi için güçlü bir mekanizma oluşturulmasını,

  • Ayrıntılı bir raporlama sistemi ile kullanıcıların performanslarının değerlendirilmesini,

  • Verimliliğin ve karlılığın artırılmasını amaçlamaktadır.




CRM Yazılımları Ne Fayda Sağlar?


Standart CRM yazılımları müşteri adayları ile kurulan ilk kontaktan satış sonrası hizmetlere kadar olan tüm satış süreçlerinin en kolay şekilde takip edilmesini sağlayan birçok özelliğe sahiptir. Yöneticiler CRM yazılımlarından satış organizasyonlarının yönetilmesi, satış performanslarının ölçümlenmesi ve iş süreçlerinin geliştirilmesi aşamasında yararlanabilirler. Saha ekipleri de tekliflerin ve siparişlerin hazırlanması, mevcut siparişlerin takip edilmesi, tüm verilerin kayıt altına alınması ve gerekli durumlarda bu bilgilere erişilmesi için CRM yazılımlarından yararlanabilirler.


Excel dosyalarında, e-postalarda ya da elle yazılmış notlarda bulunan müşteri bilgileri CRM yazılımlarına kaydedilmek suretiyle tüm veriler tek merkezde toplanır. Böylece çalışanların diledikleri zaman bilgilere ulaşması mümkün olur.


CRM yazılımı kullanan herhangi bir şirketin müşterisi ofisi telefonla aradığında telefonu yanıtlayan şirket çalışanı müşteri datasına kolayca ulaşabildiğinden dolayı müşteriyi tanımasa dahi eksiksiz bir hizmet sunabilir. Müşteri ile gerçekleştirdiği görüşmeyi CRM yazılımı aracılığıyla kayıt altına alıp müşterinin herhangi bir talebinin ya da şikayetinin ilgili birime iletilmesini sağlar.


En İyi ve En Verimli CRM Programları


CRM yazılımları iş süreçlerinin de müşteri ilişkilerinin de en verimli şekilde yürütülmesini sağladığından oldukça faydalıdır. Süreçlerin sistematik bir şekilde ilerlemesini sağlar ve etkin bir zaman yönetiminin gerçekleştirilmesinde etkili olurlar. İş yükünü azaltıp verimliliği artırırlar. 


Zoho CRM: Dünyanın en fazla kullanılan CRM programlarından biridir. Ara yüzü pratik ve kullanışlı olduğundan kullanıcılar kolayca alışırlar. İhtiyaçlara göre şekillendirilebilmekte olup iş süreçleri için en uygun hale getirilebilir. Toplu e-posta gönderiminden müşteri yönetimine satış sonrası servisten teklif yönetimine kadar birçok konunun tek bir platform üzerinden  yönetilmesine imkan verir. Farklı büyüklükteki işletmelere yönelik farklı paket seçenekleri vardır.


Salesforce CRM: Dünya çapında Zoho ile birlikte en iyi CRM programı olarak kabul edilmekte olup müşteri odaklı çözümleri ile dikkat çeker. Yılda 3 kez güncellenmekte olup kendisini sürekli geliştirir. Müşterilere en verimli çözümleri sunmakta olup bir kurumun operasyonel tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek bulut modelli bir yazılım platformudur. 


HubSpot CRM: Diğer CRM yazılımları gibi tüm pazarlama süreçlerinin tek bir merkezden yönetilebilmesine imkan verir. Birçok farklı konuyu tek bir sistem üzerinden yürütme imkanı vermesi nedeniyle zamandan tasarruf edilmesini, sistematik süreçler geliştirilmesini ve verimliliğin artırılmasını sağlar.


Microsoft Dynamics CRM:  Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri konularının tümünün tek bir platform üzerinden yönetilmesine imkan veren bulut tabanlı bu yazılım bayi yönetimi, call center entegrasyonu, satış, sosyal medya takibi, kampanya yönetimi ve satış sonrası müşteri hizmetleri gibi tüm süreçlerin hızlı ve kolay bir şekilde yönetilmesini sağlar. 


Kimler Tercih Etti?


Kobikom'u Tercih Eden Mutlu Müşteriler :)


Teknoloji Ortaklarımız

Yealink Grandstream Gigaset Jabra Sennheiser Fanvil Huawei Plantronics Cisco Panasonic