IP Telefon Santrali Nedir? | KobiKom A.Ş.

IP Telefon Santrali Nedir?

IP Telefon Santrali Nedir?


Telefon santrali birçok farklı telefonun bir merkeze bağlı olması sayesinde aralarında süreklilik sağlanması amacıyla geliştirilmiş, gelen ve giden aramaların otomatik olarak yönlendirilmesini sağlayan telekomünikasyon sistemidir. Telefon ile iletişimin olmazsa olmazı olan santraller kullanılmaya ilk başladıkları zaman manuel olarak çalışan bir yapıdaydı. Arama yapmak isteyen kişi operatöre bağlandıktan sonra hangi numarayı aramak istediğini belirtir ve operatör arayan kişiyle aramak isteyen kişi arasında elle bağlantı sağlardı. Hızlı bir şekilde yaşanan teknolojik gelişmeler sonucu manuel olarak çalışan telefon santralleri yerini hat yönlendirmesini kendisi gerçekleştiren otomatik telefon santrallerine bırakmıştır.


Ses, görüntü ve benzeri iletişim gereksinimlerini network üzerinden IP protokolüyle ileten yazılım tabanlı telekomünikasyon sistemlerine IP santral denilir. IP santral son derece kolay bir şekilde yönetilme ve kolay programlanma özelliğine sahiptir. Ayrıca kurulum ve bakım maliyetleri düşük olduğundan birçok işletme için tercih edilebilecek en uygun çözümdür.


IP telefon santrali PBX santrallere göre daha güvenli, gelişime açık ve kolay kontrol edilebilirdir. Bu sistemde IP protokolü kullanılarak network ağı üzerinden abonelerin haberleşmesi sağlanır. Abonelerine birçok yenilikçi özellik sağlayan IP santral 8 Kbps bant genişliği kullanır.


IP Telefon Santralinin Avantajlarını Biliyor musunuz?


İşletmeler gelişen ve değişen ihtiyaçlarını karşılamak için IP telefon santral sistemlerinin katma değerli uygulamalarından yararlanabilirler. Sesi, veriyi ve görüntüyü tek bir iletişim altyapısında birleştiren IP telefon santralleri sayesinde farklı ölçeklerdeki işletmeler klasik haberleşme yöntemlerinin yanı sıra VoIP, ses kayıt, görüntülü görüşme, fax-over-IP, konferans, sesli mesajların e-posta ile iletimi, anlık mesajlaşma, durum bilgisi izleme, uzak abone ve uzak ofis iletişimi gibi gelişmiş iletişim çözümlerinden yararlanabilirler.


IP telefon santrali yazılım tabanlı bir sistem olduğu için bilgisayar, internet ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere hızlı ve kolay bir şekilde entegre edilebilir. Telekonferans yani çok katılımcılı telefon görüşmesi yapma imkanı veren IP santralin bant genişliği kapasitesi analog telefon santrallerine göre daha verimlidir. Network üzerinden çalışan bir sistem olan IP santral  üzerinden aynı anda internet ve IP telefonlar kullanılabilir. IP santraller analog santrallere göre daha düşük maliyetli olduklarından dolayı da avantajlı bir çözüm olarak kabul edilirler. 


IP santral çok şubeli işletmeler arasında ücretsiz iletişim imkanı sağlar. Aynı zamanda IP santral üzerinden video IP telefonlar kullanılarak görüntülü görüşme yapılabilir. Bakımının yanı sıra kapasite artırım, yönetim ve entegrasyon işlemleri de oldukça kolay bir şekilde gerçekleştirilebilir. Ayrıca mobil cihazlar kullanılarak IP santrale bağlanmak ve arama yapmak da mümkündür.


IP Telefon Santrali Çalışma Şekli Nasıldır?


IP telefon santrali işletmeler içindeki telefon aramalarının merkezi anahtarlama sistemi görevini üstlenir. İstasyonlar arasındaki dahili trafiği ele alan IP PBX sistemleri dış dünyaya Gatekeeper olarak hareket etme görevini yerine getirir.


Geleneksel PBX’ler hatlardan ve istasyonlardan meydana gelir. Gövde olarak da isimlendirilen hatlar küresel genel anahtarlı telefon şebekesi bağlantıları olarak adlandırılabilirler. İstasyonlar da telefon, faks makinesi, modem, kredi kartı terminali gibi diğer uç nokta cihazları olma özelliğine sahiptir.


PBX’ler sınırlı kaynaklara paylaşımlı erişim sağlar ve her bir telefon için ayrı bir telefon hattına sahip olmak yerine işletmenin çok daha geniş bir istasyon havuzu içinde küçük bir hat havuzu paylaşması avantajını sunar. Yaşanan teknolojik gelişmeler sonucunda otomatik yanıtlama, arama kuyruklama, sesli mesajlaşma ve konferans gibi ek teknolojiler günümüzde standart özellikler haline gelmiş bulunmaktadır.


IP PBX sunucuları proxy sunucularına benzer bir yapıdadır. Yazılım ya da donanım tabanlı telefonlar IP PBX sunucusuna kayıt edilir, arama yapılmak istenildiğinde bağlantı kurulur. Tüm kullanıcıların ve yanıtlayan SIP adreslerinin listesi IP PBX’te olduğu için dahili aramanın yanı sıra VoIP cihazı ya da VoIP hizmet sağlayıcı aracılığıyla harici arama yapılabilir.


IP Telefon Santralinin Özellikleri Nelerdir?



IP telefon santrali işletmelerin farklı birimleri arasında IP köprüsü kurulması sayesinde iletişim giderlerinden ciddi ölçüde tasarruf edilmesini sağlar. İnternet üzerinden birbiriyle iletişim kurma özelliğine sahip olan IP telefon santrallerinin çoğu bu bağlantı üzerinden tek numara yapısını destekleyecek şekilde çalışma özelliğine sahiptir. Bu sayede işletmelerin tüm birimlerindeki aboneler her birimden kendilerine erişilmesini sağlayacak tek bir numara kullanabilirler. Birimler arasındaki çağrılar da herhangi bir maliyet oluşmasına neden olmaz. Herhangi bir abone işletmenin farklı lokasyonlarda yerleşik birimleri arasında hareket ettiğinde kendi telefon numarasını kullanarak sisteme dahil olma imkanına sahiptir. Bu sayede yerleşkeden bağımsız olarak hizmet alabilmektedir. IP telefon santrali kullanılarak tek merkezde var olacak çağrı merkezi yapısı da oluşturulabilir.


IP telefon santrallerinde kapasitenin artırılması oldukça hızlı ve kolay bir süreçtir. Bunun için santrale yeni kartlar eklenmesi gerekmez. IP telefon santrali yazılım tabanlı bir yapı olduğundan dolayı sadece IP abone lisansı ilavesi yapılır. Ve bu işlemin tamamlanmasıyla birlikte abone sayısının kolaylıkla artırılması avantajından yararlanılabilir.

Kimler Tercih Etti?


Kobikom'u Tercih Eden Mutlu Müşteriler :)


Teknoloji Ortaklarımız

Yealink Grandstream Gigaset Jabra Sennheiser Fanvil Huawei Plantronics Cisco Panasonic