Sabit Numara Taşırken Dikkat Edilmesi Gerekenler | KobiKom A.Ş.

Sabit Numara Taşırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sabit Numara Taşırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Günümüzde tekelleşmenin önüne geçilmesinin sağlanması amacına yönelik olarak birçok sektörde alternatif çözüm kanalları oluşturulmaya devam edilmektedir. Bunlardan biri ev ve iş yerlerinde kullanılmakta olan sabit telefon hatlarının farklı operatörler üzerine taşınması şeklindedir. Telefon hatları kurumsallaşmış firmalar için adeta bir kimlik özelliğine sahip bulunmaktadır. Özellikle bu alanda teknolojik iyileştirmeler yapmak isteyen kurumsal firmalar belirli noktalara özen göstermek zorundadır. 


Sabit numaranın, değişmeden mevcut operatörden farklı bir operatöre taşınması işlemine sabit numara taşıma adı verilir. Sabit numara taşıma işlemi ile hizmet alınmakta olan mevcut operatör ile olan ticari ve fiziksel bağlantı tamamen kesilmekte olup numara, taşındığı operatörden hizmet alır duruma gelir. 


Abonenin mevcut numarasını değiştirmeksizin hizmet aldığı operatörden ve farklı bir diğer operatöre geçmesi olan numara taşıma işlemiyle birlikte abonenin daha önce hizmet aldığı operatördeki faturalama işlemi sona erer. Bundan sonra abone yeni anlaştığı operatör üzerinden hizmet almaya başlamaktadır. 


Numara Taşıma Hakkında Merak Edilenler


Taşınacak olan sabit telefon hattı üzerinde ADSL, kamera sistemleri, alarm, POS, fax gibi hizmetlerden biri ya da birkaçı olduğu durumlarda numara taşıma işleminin yapıldığı an itibarıyla bu hizmetlere ilişkin sinyalleşme kesilmektedir. ADSL paketi üzerinde taahhüt olduğu durumlarda bu bedel hizmetin alındığı operatör tarafından kullanıcıya fatura edilmektedir. Alarm sistemlerinin yeniden aktive edilebilmesi için yeni bir telefon hattına ve fiziksel çalışmaya ihtiyaç duyulmaktadır. Kamera sistemleri çin de bu işlemlerin yapılmasına gereksinim duyulmaktadır. 


BTK yani Bilişim Teknolojileri Kurumu’nun belirlemiş olduğu kurallara bağlı olarak sabit telefon operatörü değişikliği yapıldıktan sonraki 90 gün içerisinde farklı bir operatöre geçiş yapılması söz konusu değildir. Bu nedenle başvuru yapılsa dahi söz konusu talep operatör tarafından reddedilmektedir. 90 günün sonunda yeniden sabit numara taşıma işlemi yapılması mümkün olmaktadır. 


Sabit numara taşıma işlemleri yapılırken firmalarda herhangi bir taahhüt zorunluluğu yoktur. Geçiş yapılan operatörün mevcut taahhütlü dakika paketlerine abone olunmadığı sürece taahhüt gibi bir durum söz konusu değildir. Bu durumda 90 günlük sürenin dolmasını takiben farklı bir operatöre geçil yapılmak istenildiğinde bir cezai bedel ile karşı karşıya kalınmaz. 


Numara taşıma işlemi yapılmış olan bir numaranın abone devrinin yapılacağı durumlarda ilk olarak numara ilk operatörüne taşınmalıdır. Bu taşımanın ardından devir işleminin yapılması mümkün olmaktadır. Abone devir işleminin yapılmasının ardından yeniden bir operatör değişikliği yapılmak istenirse devri yapıldığı tarihten itibaren 90 gün beklenmesi gerekir. Bunun nedeni aboneliğin sıfırdan yapılmış gibi kabul edilmesi ve 90 gün bekleme süresinin bulunmasıdır.


Sabit Numarada Operatörler Arası Rekabet Çok Yoğun


Numara taşıma işlemi son zamanlarda oldukça sık başvurulan işlemlerden biridir. Günümüzde operatörlerin hemen hepsi numaraları kendi bünyesine çekebilmek için son derece cazip imkanlarla abonelerin karşısına çıkmaktadır. Mobil hatlarda olduğu gibi sabit hatlarda da numara taşıma işlemi oldukça büyük ilgi görmektedir. 


Aboneler kullandıkları sabit telefonlarında daha önceden ayarlamış oldukları bir alarm ya da uyarı sisteminin olduğu durumlarda numara taşıma işlemi gerçekleştirildikten sonra yeniden ayarlama yapmalıdırlar. Ayrıca önceden kullanılmakta olan bazı uygulamalar ve sistemler de değişecektir.  Bu ayarlara kullanılmakta olan internet ve faz işlemleri de dahil bulunmaktadır. Yeniden ayarlama ve bazı fiziksel sistem değişiklikleri operatörden operatöre değişen sürelerde tamamlanabilmektedir.


Numara taşıma süreci içerisinde geçişin yapılacağı saate kadar mevcut operatör üzerinden kullanım yapılır. Geçiş saatinde birkaç dakikalık bir kesintinin ardından yeni operatöre geçiş tamamlanır. Taşıma yapılacak olan numara üzerinde hizmet olduğunda da geçiş yapılabilir. Bu durumda taşınacak olan numara üzerindeki hizmetler otomatik olarak iptal edilmektedir. Otomatik iptal edilen aboneliklerde cezai işlem uygulanması söz konusu olabilmektedir. Bu nedenle sabit numara taşıma işlemi yapılmadan önce numaraya bağlı bir hizmet olup olmadığı mutlaka kontrol edilmelidir. Bununla birlikte 444’lü numaralar yalnızca Türk Telekom’a ait olup bu numaralar için taşıma işleminin yapılması söz konusu olmamaktadır.



Numaramızı Koruyarak Operatörünüzü Değiştirebilirsiniz


Sabit numara taşıma hizmeti sayesinde aboneler numaralarını koruyarak operatörlerini değiştirebilirler. Coğrafi alan kodlarına sahip olan tüm illerdeki PSTN ya da ISDN(PRI)  veya IP yapıda çalışmakta olan numaralar için sabit numara taşıma hizmetinden yararlanılabilmektedir. Hattın yasal sahibinin numarasını istediği operatöre taşıma ve bu operatör üzerinden hizmet almayı tercih etme hakkı bulunmaktadır. Sabit numara taşıma işlemi mobil telefon numarası taşıma işlemi ile aynı şekilde değerlendirilebilir. 


Numara taşıma oldukça kolay ve hızlı bir işlemdir. Aboneler hizmet aldıkları mevcut operatörün ve taşımak istedikleri numaranın ayrıntılarını içeren küçük bir form doldurmalıdırlar. Doldurulan form ile abonenin sabit numara taşıma talebinde bulunduğu kabul edilmektedir. Numara taşıma işleminin tamamlanması için gereken süre farklı etkenlere göre değişiklik gösterebilmekle birlikte genellikle ortalama 2 ile 4 gün arasında sabit numara taşıma işlemi sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmektedir.

Kimler Tercih Etti?


Kobikom'u Tercih Eden Mutlu Müşteriler :)


Teknoloji Ortaklarımız

Yealink Grandstream Gigaset Jabra Sennheiser Fanvil Huawei Plantronics Cisco Panasonic