0850 Numara Nereden Alınır? | KobiKom A.Ş.

0850 Numara Nereden Alınır?

0850 Numara Nereden Alınır?


Konumdan bağımsız numaralar olma özelliği taşıyan 0850’li numaralar şirketlerin çağrı merkezleri tarafından sıklıkla tercih edilir. İşletmelerin kurumsal kimliklerini güçlendirmesinde 0850 numara oldukça önemli bir görev üstlenir. 0850 numara en basit şekliyle SIP uyumlu cihazlarla ya da uygulamalarla internet erişiminin olduğu her yerden kullanılabilecek VoIP uyumlu sabit numaralar olarak tanımlanabilir. Günümüzde bankalar, sigorta şirketleri, gelişmiş e-ticaret siteleri ve hava yolu şirketleri başta olmak üzere birçok kurumsal işletme 0850 numaraları kullanmayı tercih etmektedir.


0850’li numaralar hem teknik hem mali açıdan geleneksel olarak kullanılmakta olan PSTN ya da ISDN numaralarda olmayan birçok gelişmiş özelliğe ve avantaja sahip bulunmaktadır. Bu nedenle 0850 numara tahsisi işlemlerine gösterilen ilgi ve farklı ölçeklerdeki işletmelerin tercih etmesine bağlı olarak kullanıcı sayısı giderek artmaktadır.


0850 numaralar özellikleri gereği bakır telefon hatlarından farklı olarak bağlantı kurulması için fiziksel kablo bağlantılarına gereksinim duymazlar. Kullanıcılar kendilerine gönderilen kullanıcı bilgilerini internete bağlı SIP uyumlu cihazlara, mobil ya da bilgisayar uygulamalarına tanımladıktan sonra anında çağrı alıp göndermeye başlayabilirler.


Yeni Nesil İletişim Avantajlarını 0850 Numara İle Yakalayın


İşletmeler 0850 numara alarak 40 yıl önceye ait teknolojiyi kullanan bakır telefon kablolarından kurtulurlar ve yeni nesil iletişim altyapısını oluşturma imkanını elde ederler. Aynı zamanda sabit hat maliyetlerini %70 oranında azaltırken çağrı kaybına bağlı olarak meydana gelmesi olası potansiyel müşteri kaybını da engellerler.


Şunu da belirtmeliyiz ki 0850 numaralar işletmelere teknik ve mali açılardan hayır demeleri mümkün olmayan avantajlar sağlar. 0850 hatlar VoIP altyapısı ile çalışmakta olup internetin gücünden yararlanarak işletmelere altyapılarını dijitalleştirme imkanı verirler. 


0850 numara almak için VoIP servis sağlayıcılarına yapılan bireysel başvurularda başvuru sahibinin önlü arkalı kimlik fotokopisi, son bir aya ait su, elektrik ya da Türk Telekom faturası ibraz etmesi gereklidir. Bu bilgiler kullanıcıların korunması amacına yönelik olarak istenmekte olup Telekomünikasyon Kurumu tarafından operatörlere alınması zorunlu kılınan bilgiler ve belgelerdir. Bu bilgilerin alınmaması durumunda operatörler Telekomünikasyon Kurumu tarafından uygulanan ciddi yaptırımlarla karşı karşıya kalabilmektedir.


0850 hatlar hem bireysel hem kurumsal olarak alınabilmekte olup 0850’li hat tahsisi her iki durumda da ücretsiz olarak yapılmaktadır. İbraz edilmesi gereken belgeler VoIP servis sağlayıcısına 15 gün içinde gönderildiği takdirde hat hemen açılmakta ve  GSM operatörlerinde olduğu gibi 0850’li hatlarda da ön yüklemeli ya da faturalı alternatifler arasından istenilen tercih edilebilmektedir.


0850 Numara Hakkında Sık Sorulan Sorular



0850 numaralar evlerde ve işyerlerinde kullanılan 0212, 0232, 0312 gibi sabit numaralardan iki temel noktada ayrılır. Bunlardan ilki 0850’li numaraların 444’lü numaralar gibi herhangi bir alan kodu içermemesi ve konumundan bağımsız olmasıdır. Bu özellik 0850’li numaraların istenilen herhangi bir şehirde herhangi bir hizmet kesintisi ya da numara transferi süreci söz konusu olmadan kullanılmasını sağlar. İkincisi ise 0850’li numaraların geleneksel hatlardan farklı olarak bakır kablo altyapısı yerine internet üzerinden SIP protokolüyle çalışmasıdır. VoIP numara olan 0850 numaraların bağlantı şekli fiziki kablo yerine internet üzerinden SIP kullanıcı bilgileriyle gerçekleşir. 0850’li numaralar sahip oldukları bu özellikler sayesinde IP telefon, IP santral ve Gateway gibi cihazların yanı sıra mobil uygulamalar aracılığıyla da internet erişiminin olduğu her yerde kullanılabilir.


0850 numaralar farklı şekillerde kullanılabilme özelliğine sahiptir. SIP kullanıcı bilgileri SIP uyumlu IP telefonlara, IP santrallere, Gateway’lere, mobil cihaza ya da bilgisayara indirilip Softphone uygulamalara tanımlanarak mevcut internet bağlantısı üzerinden 0850’li numaralar kullanılabilir. Kullanılacak olan cihaz ya da uygulama sesi codecler aracılığıyla sıkıştırır. Bu sayede SIP protokolüyle internet üzerinden taşır ve çift yönlü konuşma imkanı sağlar.


0850’li numaralarda aylık sabit ücreti bulunmadığı gibi yalnızca konuşma bedelinin ödemesi yapılır. Kullanıcılar kendilerine sunulan özel tarifeler sayesinde yurt içi ve yurt dışı aramalarında en az %50 tasarruf ederler. 


0850’li numaraların sağladığı teknik özellikler ve avantajlar farklı ölçeklerdeki birçok işletmenin 0850 numara kullanımını tercih etmesini sağlamaktadır. İşletmeler tek bir 0850 numara kullanarak aynı anda sınırsız çağrı alabilirler. Gelen, giden, cevaplanmayan çağrılara ilişkin detaylar CDR kayıtlarından; arama ya da aranma tarihi ve saati, dakikası gibi bilgiler ise online müşteri portalı üzerinden anlık olarak takip edilebilir. Aktif çağrı izleme özelliğinden yararlanılarak gerçek zamanlı olacak şekilde gelen ve giden çağrılar takip edilebilir.


0850’li numaralar PTSN ya da ISDN numaralar santralde kullanıldığı gibi kullanılabilirler. Santralin Port uyumluluğuna bağlı olmak kaydıyla PTSN ya da ISDN Gateway cihazları kullanılarak ya da Sip Trunk bağlantı özelliği olan santrallerde herhangi bir cihaz gereksinimi olmadan mevcut santralde doğrudan Sip Trunk bağlantısıyla kullanılabilir. 


0850’li numaralar tıpkı 444’lü numaralar gibi alan kodu içermediğinden gerekli adres beyanında bulunulması durumunda her ilde bireysel ya da kurumsal olarak tahsis ettirmek mümkündür.


Kimler Tercih Etti?


Kobikom'u Tercih Eden Mutlu Müşteriler :)


Teknoloji Ortaklarımız

Yealink Grandstream Gigaset Jabra Sennheiser Fanvil Huawei Plantronics Cisco Panasonic