Çağrı Merkezleri 0850 Numara İle İletişim Altyapısını Dijitalleştiriyor | KobiKom A.Ş.

Çağrı Merkezleri 0850 Numara İle İletişim Altyapısını Dijitalleştiriyor

Çağrı Merkezleri 0850 Numara İle İletişim Altyapısını Dijitalleştiriyor

1- Yeni iş modelleri yaratan dijital araçlar çağırı merkezi müşterilerinin talep ve beklentilerini ne şekilde değiştiriyor?

Yeni dijital araçlar çağrı merkezilerinin en önemli ulaşım aracı olan telefon alt ayıplarının 40 yıl önceki analog yapıdan yeni nesil SIP uyumlu altyapı ile dijitalleştirmek sureti ile teknik ve mali açıdan oldukça büyük avantajlar elde etmişlerdir. Sizlerin de gözlemlediği üzere Ülkemizde Bankalar, Havayolu Şirketleri, E-ticaret siteleri ve hizmet sektöründe olan birçok işletme öncelikle çağrı merkezileri için 0850 numarayı tercih etmiş durumdalar.

Bunun dışında günümüzde zamanı doğru yönetmek ve verimli kullanmak bütün sektörden çalışanların ve yöneticilerin istemiş olduğu önem gösterdiği bir kavramdır. Yeni yazılım çözümleri ile çağrı merkezi müşterileri ve çalışanlar zamanlarını doğru planlayıp yönetebilmenin yanı sırsa zaman dilimlerini raporlayabilmekteler.

Kobikom A.Ş olarak çağrı merkezi müşterilerimize hem 0850 numara tahsisi tarafında, hem yazılım tarafında daha verimli ve doğru kullanmasını sağlayacak özel çözümler sunuyoruz.


2- Türkiye’de çağrı merkezlerinde yapay zeka kullanım oranı nedir, daha çok hangi sektörler kullanıyor

Ülkemizde çağrı merkezi çözümlerini daha çok Hizmet sektörleri tercih etmekte. Gün geçtikçe müşteri hizmetleri ve memnuniyetine verilen önemle beraber çağrı merkezi sayısının da hızla artığını söyleyebiliriz.

3-  Çağrı merkezi hizmetlerinizin, iş verimliliğinin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesinde iş zekası modeli olarak rolü nedir?

Çağrı merkezi sektöründe zamanın doğru kullanılmasının önemi oldukça büyüktür. Bu olanağı ise çağrı merkezilerine kullanmış oldukları yazılım çözümleri sağlamaktadır. Kullan yazılım çözümleri ile çağrı merkezileri daha az personel ile daha fazla kişiye ulaşma imkanı elde etmeleri mümkündür. Bu sebeple iş ve sistem zekâsının önemi oldukça fazladır.

4- Bulut çözümlerinin kurumlara sağladığı avantajlar nelerdir, daha çok hangi sektörler kullanıyor?

Bulut hizmeti aşağıda belirttiğimiz özellikleri nedeni ile gün geçtikçe daha çok tercih edilmektedir. Bulut çözümünü veri güvenliğine önem veren tüm sektörlerin kullanmaya başladığını söyleyebilirim. Bulut çözümlerinin avantajlarını kısaca şu şekilde sıralayabiliriz.
  • Esneklik - talebe bağlı olarak alınan hizmetin yükseltip küçültebilirsiniz.
  • Felaket anında veri kurtarma - Bulut tabanlı yedekleme ile verileriniz farklı sunuculara her zaman daha güvende olur.
  • Donanım maliyeti - Donanım maliyeti gerekmez.
  • Otomatik yazılım güncellemeleri – Sistem üzerinde yapılan iyileştirmeler Bulutta barınan IP Santralinize otomatik olarak uygulanır.
  • Güvenlik ve Kesintisizlik - Sunucu güvenliği, İnternet ve Elektrik kesintilerine karşı ek yatırımlar gerekmez, Kobikom tarafından sağlanır.
  • Hareket halindeyken çalışın – İnternet bağlantısı olan her yerden santralinize Ofisinizdeymiş gibi erişerek çalışma imkanı sağlar.

5- Çağrı merkezi sektöründe nitelikli insan kaynağı bulma güçlüğü ve çalışan sirkülasyonunun sebepleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Çağrı merkezi sektörü hitabı güçlü olan insaların ve tatbikîde çağrı merkez işini severek yapan kişilerin uzun süre çalışabileceği bir sektördür. İşin ilk bakışta kolay görünmesi nedeni ile iş arayışında olan kişiler sektör hakkında gerekli olan vasıfları taşımasalar da çağrı merkezi işini tercih etmekteler. Tabi işin arka tarafa bazı nitelikler gerektirdiğini bu niteliklerin de kendilerinde olmadığını gören kişilerin çağrı merkezi işinde başarılı olma şanslarının olmaması nedeni ile oldukça sık sirkülasyon yaşandığını düşünüyorum.

6- Geldiğimiz noktada çağrı merkezi sektörünün istihdama katkısı hakkında neler söylemek istersiniz?

Devletimizin çağrı merkezi firmalarına vermiş olduğu destekleri oldukça fazla. Bu desteklerden yararlanarak son 5 yılda binlerce çağrı merkezi personeli yetiştirildi ve farklı sektörlerde istihdam edildiğini görebiliriz. Bu sebeple çağrı merkezinin istihdam alanında büyük ölçüde faydası olduğunu düşünüyorum.

Kimler Tercih Etti?


Kobikom'u Tercih Eden Mutlu Müşteriler :)


Teknoloji Ortaklarımız

Yealink Grandstream Gigaset Jabra Sennheiser Fanvil Huawei Plantronics Cisco Panasonic