0800 Numara Nasıl Alınır? | KobiKom A.Ş.

0800 Numara Nasıl Alınır?

0800 Numara Nasıl Alınır?


0800’lü numaralar işletmelerin müşteri memnuniyetini artırmasında oldukça etkili bir unsurdur. 0800 alan kodlu numaralarda arayan tarafa herhangi bir ücret yazmadığı gibi ücret aranan tarafa yansıtılır. Ücretsiz aranabilen 0800’lü numaralar özellikle ücretsiz müşteri hizmetlerinde, otomobil firmalarının yol yardımlarında ve gıda firmalarının danışma hatlarında kullanılır. 


Ücretsiz arama hizmeti işletmelerin potansiyel müşterilerine, işletme ile ücretsiz ve kolay bir şekilde iletişim kurma imkanı verir. 0800 numaralar arama yapan kişiye ücretsizken arama ücretinin aranılan tarafa yansıtıldığı numaralardır. Toll Free DID olarak adlandırılan bu numaralar dünya üzerindeki büyük ölçekli pek çok işletme tarafından yoğun şekilde kullanılmaktadır.


Hizmet sektöründe rekabetin sürekli artması işletmelerin müşterilerini etkilemek ve müşteri memnuniyetini artırmak için farklı avantajlar sağlamasını bir zorunluluk haline getirmektedir. Satış sonrası hizmetler bu süreçlerin en önemli unsurlarından biri olarak kabul edilir. 0800’lü numara kullanan işletmeler müşterilerini kendilerini ücretsiz bir şekilde aramasına imkan vermekte, her koşulda müşteri memnuniyetine öncelik verdiğini göstererek müşterilerinin kendilerine güvenmelerini sağlamaktadır.


0800’lü Numara Nasıl Kullanılır?


0800’lü numaralar santralle, yönlendirmeyle ve uygulamayla kullanılabilir. Santralle yapılan yönlendirmeler 3 farklı şekilde gerçekleşebilir. KobiPBX IP Santral üzerinden olan kullanım en verimli ve özellikli kullanım seçeneği olarak kabul edilir. 0800’lü numaralar KobiPBX IP santral üzerinden kullanıldığında numaranın sağladığı özelliklerin yanı sıra eş zamanlı olarak sınırsız çağrı alma, gönderme, online faks, tüm görüşmelerin ses kayıt altına alınması, firmaya özel karşılama ve bekleme müziği gibi yenilikçi özelliklerden yararlanmak mümkün olur. 


Mevcut IP PBX Santral üzerinden de kullanım yapılabilmektedir. Santralin IP tabanlı olduğu ve üzerinde SIP (VoIP) dış hattı bulunduğu durumlarda 0800’lü numara doğrudan işletmenin kendi santraline SIP Trunk özelliği ile bağlanıp arada herhangi bir cihaz olmadan kullanılması mümkündür. Bu yöntem tek numara üzerinden alınabilecek eş zamanlı çağrı sayısı santraldeki SIP dış hat lisansı sayısı kadar olur.


Mevcut Analog santral üzerinden yapılacak kullanımlarda 0800’lü numaranın Analog (PSTN) uyumlu santralle kullanılması için IP hatlarının analog yapıya dönüştürülmesini sağlayan Gateway cihazına ihtiyaç vardır. Santralin boş dış hat port sayısına göre Gateway cihazının tercih edilmesiyle tek bir numara üzerinden ilgili sayı kadar çağrı alınıp gönderilebilir.


IVR üzerinden yönlendirme ve direkt yönlendirme 0800’lü numaraların kullanılmasını sağlayan diğer yöntemlerdir. IVR üzerinden yönlendirmede aylık belirli bir ödeme karşılığında gelen çağrılar ülke içi mobil ve sabit hatlara toplamda 3 farklı numara olmak üzere sınırsız yönlendirme yapılabilir. 0800’lü numara bu seçenekle kullanıldığında mini bir santral hizmeti alınma imkanı da elde edilebilir. Gelen çağrılar standart bir karşılama anonsu ile karşılandıktan sonra her tuşlama en çok üç birim olmak üzere farklı numaralara yönlendirmek mümkün olur. Buna ek olarak bekleme müziği, mesai saati belirleme gibi gelişmiş özelliklerle karşılayarak kurumsal bir görünüm elde etme avantajı sağlanabilir. Tüm görüşmelerin ses kayıt altına alınması da mümkün olur.


Direkt yönlendirme tercih edildiğinde 0800’lü numara doğrudan mobil ya da sabit telefona yönlendirilebilir. Bu durumda gelen çağrılar numaraya tanımlı olan ses paketindeki dakikalardan harcama yaparak tercih edilen numaraya yönlendirilir. Ücretlendirme yönlendirilen numaranın arama ücreti ile aynı olup bu seçenek kullanılarak 0800’lü numara yurt içi ya da yurt dışı numaralara yönlendirilebilir.


Uygulamayla kullanım, bilgisayar ve mobil uygulama aracılığıyla yapılabilir. Bilgisayar üzerinden 0800’lü numaranın kullanılması için SoftPhone uygulamasının yüklenmesi gerekir. Program üzerinden internet olduğu sürece 0800’lü numara kullanılarak çağrı yapılıp alınabilir. Numara tahsis işlemi sonuçlandırıldığında SIP kullanıcı bilgileri kullanıcıyla paylaşılır. Bu aşamadan sonra uygun program seçilir ve bilgisayara kurulumu yapılır.


Mobil uygulama aracılığıyla olan kullanımda telefonun işletim sistemine uygun olarak indirilen SoftPhone uygulamasıyla kullanım yapılabilir. İnternet erişimi olduğu sürece normal bir GSM numarası gibi çağrı almak ve göndermek mümkün olur. Numara tahsis işlemi sona erdiğinde SIP kullanıcı bilgileri kullanıcı ile paylaşılır. Bu aşamadan sonra uygun program seçilir ve mobil telefona kurulum yapılır.


0800’lü Numara Hakkında Bilmeniz Gerekenler



0800’lü numara seçilip gerekli işlemler tamamlandıktan sonra numara tahsisi kısa süre içerisinde gerçekleştirilir. 0800’lü numaralar arandığında normal numaralardan farklı olarak arayan taraf ücret ödemez ve ücret aranan tarafa yansıtılır. 0800’lü numaralar yurtdışında SIP uyumlu PBX santrallerine tanımlandığı takdirde Türkiye’deki kullanıcıların ücretsiz arama yapmaları sağlanabilir. 


0800’lü numaraların geleneksel olarak analog altyapı üzerinden kullanılan PSTN/ISDN numaralardan en büyük farkı SIP protokolüyle internet üzerinden çalışmasıdır. Bu özellik sayesinde kullanıcılar birçok önemli avantajdan yararlanabilmektedir.


Tahsis edilen 0800’lü numaralar SIP uyumluluğuna sahip olan IP telefonlarda, IP santrallerde, bilgisayar ve mobil uygulamalarda aynı zamanda Gateway cihazları aracılığıyla analog santrallerde kullanılabilir.


Kimler Tercih Etti?


Kobikom'u Tercih Eden Mutlu Müşteriler :)


Teknoloji Ortaklarımız

Yealink Grandstream Gigaset Jabra Sennheiser Fanvil Huawei Plantronics Cisco Panasonic